18 Eylül 2009 Cuma


inglourious basterds / soysuzlar cetesi
 
Bir cok yerde film hakkinda yorumlar yapildi. Zaman kaybi diyenler, kesinlikle gitmeyin diyenler vs.  
bana gore;
Tipik bir Tarantino filmi, yavaslik, uzun uzun diyaloglar, vahset, kan, gecisler, filmin bolum bolum olmasi, muzikleri, kurgu ve alternatif tarihe selam durmak lazim.
 
Film Avrupa’nin en iyi oyuncularina sahip. Ozellikle Hans Landa karakteriyle Christoph Waltz oyunculugu goz kamastiriyor.  Bulundugu her sahnede geriliyorsunuz ve gicik oluyorsunuz. Bunu soylerken icim titrese bile Waltz’in oyunculugu goz kamastirdigindan Pitt’im ikinci planda kaldi. Hans Landa ile sinema tarihi bir kotu karakter daha kazandi...
 
Brad Pitt, Guney Amerika aksaniyla, cenesini one cikara cikara konusmasiyla, oyunculuguyla bence mukemmeldi. "buon giorno" dedikten sonra bi sure toparlanamadim:)  filmde Brad Pitt’in boynunda boydan boya bir yara izi var, bu yara izi filmde ise “hic bir yerde sebebi aciklanmayan yara izi olarak” geciyor… Bana gore o yara izi Tarantino’nun Kill Bill filminin “Bill”ine (Carradine)gondermeydi... 
 
Yonetmen kankasi Eli Roth’u filmde onemli bir rolde oynatmis, cilginliktan baska bir sey degil:)
 
Filmde 4 dil konusuluyor (fransizca, almanca, italyanca, ingilizce) Amerikan filmi diye sinema salonuna gelen 4 konsolosluk calisani, ingilizce haricindeki konusmalarda alt yaziyi okuyamayinca krize girdiler..  saga sola bakmalar off ne diyor bu adamlar diye soylenmeler… yani alt yazi okumaya hazir olun...
 
10 uzerinden puan verecek olursam, soysuzlar cetesinden biraz daha atraksiyon bekliyordum, olmadi ama cetenin italyanca olayi muhtesemdi, O filmi hic begenmedi sirf beni kirmamak icin oturdu ve acaip bunaldi, o yuzden de O’na ayip olmasin imdb puanim 10 uzerinden 8 :)
 
Ve son soz, Aldo Raine (Brad Pitt): "this might be my masterpiece"
 
 

 
Farmville (facebook)
 
insani gecenin bir yarisi amanin cilekleri toplamam lazim diye uykusundan uyandiran, neyse uyanmaya uyandim bi de komsularin tarlalarini gezeyim bi kac karga kovalayim dedirten, ne eksem daha karli olur diye hesap kitap yaptiran, bagimlilik yapan oyun...:)
 
Bir arkadasimin arayip ya lutfen benim acil isim var cileklerimi 40 dk. Sonra sen toplar misin dedi, kizim tohumuna para mi verdin desem de ikna edemedim ve topladim cilekleri,  toplamaz olaydim… cok hosuma gitti ve hemen ciftlige el attim. cebimdeki parayi hesaplayamazken ciftlikte her seyin hesabini yapar oldum, karpuz ekersem (ki tam omur torpusu 4 gunde yetisiyor) ne kadar kazanirim ne kadar surede urunu elde ederim vs. ilk baslarda acemiligimize gelip hic saat hesabi yapmadan gece 12 de cilek ekip sabah 4 de cilek topladim ama artik cok bilincli ilerliyorum:)
 
bu oyunu yapanlar traktoru yaparken benzini  biraz ucuz yapsalar olmaz miydi? traktorum oluyor ama benzine verecek kagit:( paran olmuyor… Turkiye’den sonra en pahali benzin Farmville de kesinlikle eminim…
 
http://forums.zynga.com/showthread.php?t=141222  adresinde hangi levelda ne ekerseniz, ne kazanirsiniz hesaplamislar.
 
Her neyse ekiyorum, biciyorum, satiyorum, aliyorum ekonomiye can veriyorum…
 
Aman dikkat:) Cok fazla kaptirinca arkadasinizla aranizda sorunlar cikarabiliyor, aksam 8’de sinemaya gidelim, 8 olmaz cilekleri toplamaliyim,  yemege gidelim ayy gidemem pirinclerimi toplamaliyim, inekleri sagmaliyim, karga kovaliyorum, hemen eve donmeliyim karpuz zamani ve sizi hep cicekle almaya gelen kisi, bi bakmissiniz cilekle almaya geliyor:)
 
Farmville cilginligindan sonra yeni bir oyun cikti airline manager ucak hastalarina duyurulur, kendi filonuzu olusturup, kendi rotalarinizi belirleyip seferler duzenliyorsunuz… ucak aliyorsunuz seferlere cikiyorsunuz, reklam aliyorsunuz, veriyorsunuz, hisse senetleriniz oluyor borsaya giriyorsunuz, sirketinize loga bile yapabiliyorsunuz vs…. benzin bunda da sorunlu ama gunluk indirimler oluyormus, haberiniz olsun:) linki soyle http://apps.facebook.com/airline_manager

Hiç yorum yok: