1 Mayıs 2012 Salı

Koç Üniversitesi İşletme Kulübü Business Trip 12


Koç Üniversitesi’nin bu yıl ikincisini düzenlediği “Business Trip 12” organizasyonu 30-31 Mart -1 Nisan tarihlerinde Koç Üniversitesi, Sevgi Gönül Oditoryumunda gerçekleşti.  100’ü aşkın üniversiteden, 350 öğrenci ve çalışanın katıldığı organizasyonun ana sponsoru Abdi İbrahim’di. Tabi ev sahipliğini Koç Üniversitesi İşletme Kulübü’nün yaptığını söylemeden geçmek olmaz.
Sürpriz bir konuşmacıyla başlayan seminer gün boyu sürprizlerle devam etti. Programda adı açıklanmayan sürpriz konuşmacı ünlü radyocu Geveze’ydi. Özellikle vücut dili ve pisuvar kültürüyle ilgili anlattıklarıyla deyim yerindeyse kırdı geçirdi. Geveze’nin ardından sahne sırası ana sponsor “Abdi İbrahim” markasınındı. Fuaye’de sonraki oturumu beklerken, konferans salonuna girerken yaka kartlarımızdan barkod okutarak girmemiz okulun imkânlarını gayet açık bir şekilde ortaya koyuyordu.  İçeriye girdiğimizde de Abdi İbrahim’in yine sergi sponsoru olduğu ve bize hazırladığı Van Gogh resimleriyle giydirilmiş termoslar herkesten tam not aldı.
Oturumdan bahsedecek olursam, ilk olarak sahneye “K2 Danışmanlık” kurucusu “Güneş Ufuk” çıktı. Özellikle Dünya çapında yapılmış araştırma sunumunu interaktif bir şekilde sunması ve sahnede adeta bir Cem Yılmaz rüzgârı estirmesiyle göz doldurdu. Tabi bu arada siyah ceket, siyah pantolon ve yeşil – siyah ayakkabılarından da bahsetmeden geçmek olmaz  J  Amerika’daki mortgage sistemi, emlak sektörünün batışı, Y  jenerasyonuyla birlikte sosyal networklerden bahsetmesi ve renklere göre Disc kişilik envanteri sonuçlarını yorumlaması günün en eğlenceli anlarındandı.
2.gün yine Göze Pastanesinin muhteşem kurabiyeleri, açık çay-kahve ikramlarıyla başlayan kahvaltı ardından, “Arzum” markası oturuma gelen dinleyicilerle buluştu. Hemen ardından, bence ikinci günün en önemli ve en keyifli oturumu Borusan Manheim Genel Müdürü, Zafer Terzioğlu’nun yaptığı oturumdu. Paneli dinlemeye gelen herkese kattığı bir şeyler eminim ki olmuştur. Özellikle Borusan Otomotiv’deki tecrübeleri ve kişisel gelişimle ilgili anlattıkları dinleyiciyi oldukça etkiledi.
Borusan’ın ardından, “İstikbal” markasının bağlı olduğu “Boydak Grubu” patronu kayseri uçuşu öncesinde panelde yer alırken, kendilerinin istikbal markasıyla sektörde tek oldukları için “Bellona” markasıyla kendilerine bir rakip yarattıklarını anlattı.
Keyifli bir öğle yemeği ardından, “Philip Morris” gibi Türkiye’nin en büyük tütün tedarikçisinin oturumu başladı. İzmir torbadaki depolarından tutunda, İstanbul Çamlıca’daki merkezlerinde kadar her şeyi anlattılar. Hemen ardından Dünya’nın en büyük ilaç sektörü devlerinden biri “Abbott” markalarını anlattı. Hedeflerinden ve Dünya’daki yerinden bahsetti.
Ardından merakla beklenen bir diğer oturum “Microsoft”, tamamen “Google” benzeri bir görsel sunumla, kendisini resmen taklitçi ilan etti. Çalışma ortamlarının rahatlığı ve benzerliği, çalışanlara verdikleri değeri üzerine basa basa anlatmaları, google markasını takip edip kendimizi geliştiriyoruz imajı yarattı. Fakat en can alıcı soru şu oldu; internet explorer’daki açıklar ve sorunlar bir gün giderilecek mi? J Gün, açık alanda pizza ve içecekler eşliğinde tamamlandı.
Etkinliğin son günü, “Hiç kimse yapmadı, biz akıl ettik yaptık.” İmajı yaratmaya çalışan “Arçelik” markasının sunumu yapıldı. Açıkçası en sıkıcı oturumlardan biriydi. Firmalar kendi reklamlarını yapmaya başladıklarında, oturum bitsin diye insanlar dakikaları sayıyor. Arçelik oturumu da tam bu şekilde oldu. Özellikle Arçelik “inlove” serisini yarattık, sırf satışlarımızı düşürmek amacıyla Zorlu grubu, Vestel markasının beyaz eşyalarını sadece boyayarak rakip olmaya çalıştı. Halbuki bizde renk farkı dışında 12 farklı özellik daha inlove serisi makinelerde mevcut. Bu serinin ön panelleri Bmw’nin panel üreticisi firma tarafından yapılıyor.” Bilgileri büyük ilgi uyandırdı.
3. günün öğle yemeği öncesindeki diğer panelistleri, “Doğan Online” ve “Turkcell” markalarıydı. Doğan Online, kendi organizasyon şemasını, markalarını ve yaptıkları işi tozpembe bir şekilde anlatırken, daha önce Doğan online’da çalışmış ve şu anda da birlikte iş yapan bir firmada çalıştığım için aslında hedeflerinin ve çalışma şartlarının hiç de tozpembe olmadığını söyleyebilirim. Seda Kaynak Kızıltan’ın sunumu özellikle sosyal medya’ya değindiğinden dolayı güzel geçti sayılabilir.
Turkcell, Newyork’taki binasının reklamı ve borsadaki yeriyle sunuma başlayıp, sosyal medyanın gücüne ve projeleri her zaman ilk gerçekleştirenin her zaman kazandığını belirten etkileyici anlatışıyla Şebeke Operasyonları Destek Bölüm Başkanı Bora Yücel, dinleyiciden tam not aldı.
Öğle arasından sonra “Groupon” ve Morhipo markalarının oturumlarında dinleyiciler bu markalara özel ilgi gösterdi. Groupon’un iş modeli, kendini geliştirmesi ve geldiği noktada nasıl çalıştığı ilgi çekiciydi. Ardından sunuma başlayan Boyner Grubu’nun son numarası Morhipo, özellikle Demet Akalın ve Hande Yener’li reklam filmiyle son dönemde oldukça gündemde olan bir marka. Dolayısıyla Morhipo oturumuna katılım yoğundu. Fakat oturumda Boyner Grubu’nun diğer markalarının da reklamının yapılması çok hoş değildi açıkçası.
Gün sonunda kapanış kokteyli öncesinde, Koç Üniversitesi Eğitmenlerinden Semih Yalman’ın sunumu bence son güne damgasını vurdu. Yaşadığımız hayatı sorgulatan, geleceğimizle ilgili kaygılarımız konusunda nasıl davranmamız gerektiğini öğreten, öğrencilere, iş hayatına atılmış ya da atılacak olan herkese yol gösteren muhteşem bir oturum gerçekleşti. Özellikle CRM için işe girmek isteyenlerin manav’da staj yapın en iyi insan ilişkileri yönetimini orada öğrenebilirsiniz cümlesi en akılda kalıcı örnekti.
Gün sonunda kesilen kapanış kokteyli pastası, sertifika takdimi ve muhteşem 3 günlük seminer çok yararlı olmuştu. 
Bu yıl ikincisi düzenlenen “Business Trip 12”, Koç Üniversitesi – İşletme Kulübü’nün verimli ve tam not alan organizasyonlarından biriydi. Bir de Koç Kamp’a katılmanızı tavsiye ederim.
Kişisel gelişime önem verin, hayatı yaşamanın yanı sıra, kendimizi geliştirin, diğerlerinden hep bir adım önde olun

Hiç yorum yok: