Koç Üniversitesi’nin
bu yıl ikincisini düzenlediği “Business
Trip 12” organizasyonu 30-31 Mart -1 Nisan tarihlerinde Koç
Üniversitesi, Sevgi Gönül Oditoryumunda gerçekleşti. 100’ü aşkın üniversiteden, 350 öğrenci ve
çalışanın katıldığı organizasyonun ana sponsoru Abdi İbrahim’di. Tabi ev
sahipliğini Koç Üniversitesi İşletme Kulübü’nün yaptığını söylemeden geçmek
olmaz.
Sürpriz bir konuşmacıyla başlayan seminer gün boyu
sürprizlerle devam etti. Programda adı açıklanmayan sürpriz konuşmacı ünlü
radyocu Geveze’ydi. Özellikle
vücut dili ve pisuvar kültürüyle ilgili anlattıklarıyla deyim yerindeyse kırdı
geçirdi. Geveze’nin ardından sahne sırası ana sponsor “Abdi İbrahim” markasınındı. Fuaye’de sonraki oturumu
beklerken, konferans salonuna girerken yaka kartlarımızdan barkod okutarak
girmemiz okulun imkânlarını gayet açık bir şekilde ortaya koyuyordu. İçeriye girdiğimizde de Abdi İbrahim’in yine
sergi sponsoru olduğu ve bize hazırladığı Van Gogh resimleriyle giydirilmiş
termoslar herkesten tam not aldı.
Oturumdan bahsedecek olursam, ilk olarak sahneye “K2 Danışmanlık” kurucusu “Güneş Ufuk” çıktı. Özellikle Dünya
çapında yapılmış araştırma sunumunu interaktif bir şekilde sunması ve sahnede
adeta bir Cem Yılmaz rüzgârı estirmesiyle göz doldurdu. Tabi bu arada siyah
ceket, siyah pantolon ve yeşil – siyah ayakkabılarından da bahsetmeden geçmek
olmaz J
Amerika’daki mortgage sistemi, emlak
sektörünün batışı, Y jenerasyonuyla
birlikte sosyal networklerden bahsetmesi ve renklere göre Disc kişilik
envanteri sonuçlarını yorumlaması günün en eğlenceli anlarındandı.
2.gün yine Göze Pastanesinin muhteşem kurabiyeleri, açık
çay-kahve ikramlarıyla başlayan kahvaltı ardından, “Arzum” markası oturuma gelen dinleyicilerle buluştu. Hemen
ardından, bence ikinci günün en önemli ve en keyifli oturumu “Borusan Manheim” Genel Müdürü, Zafer
Terzioğlu’nun yaptığı oturumdu. Paneli dinlemeye gelen herkese kattığı bir
şeyler eminim ki olmuştur. Özellikle Borusan Otomotiv’deki tecrübeleri ve
kişisel gelişimle ilgili anlattıkları dinleyiciyi oldukça etkiledi.
Borusan’ın ardından, “İstikbal”
markasının bağlı olduğu “Boydak Grubu”
patronu kayseri uçuşu öncesinde panelde yer alırken, kendilerinin istikbal
markasıyla sektörde tek oldukları için “Bellona”
markasıyla kendilerine bir rakip yarattıklarını anlattı.
Keyifli bir öğle yemeği ardından, “Philip Morris” gibi Türkiye’nin en büyük tütün tedarikçisinin
oturumu başladı. İzmir torbadaki depolarından tutunda, İstanbul Çamlıca’daki
merkezlerinde kadar her şeyi anlattılar. Hemen ardından Dünya’nın en büyük ilaç
sektörü devlerinden biri “Abbott”
markalarını anlattı. Hedeflerinden ve Dünya’daki yerinden bahsetti.
Ardından merakla beklenen bir diğer oturum “Microsoft”, tamamen “Google” benzeri bir görsel sunumla,
kendisini resmen taklitçi ilan etti. Çalışma ortamlarının rahatlığı ve
benzerliği, çalışanlara verdikleri değeri üzerine basa basa anlatmaları, google
markasını takip edip kendimizi geliştiriyoruz imajı yarattı. Fakat en can alıcı
soru şu oldu; internet explorer’daki açıklar ve sorunlar bir gün giderilecek mi?
J Gün, açık alanda pizza
ve içecekler eşliğinde tamamlandı.
Etkinliğin son günü, “Hiç kimse yapmadı, biz akıl ettik
yaptık.” İmajı yaratmaya çalışan “Arçelik”
markasının sunumu yapıldı. Açıkçası en sıkıcı oturumlardan biriydi. Firmalar
kendi reklamlarını yapmaya başladıklarında, oturum bitsin diye insanlar
dakikaları sayıyor. Arçelik oturumu da tam bu şekilde oldu. Özellikle Arçelik “inlove” serisini yarattık, sırf
satışlarımızı düşürmek amacıyla Zorlu grubu, Vestel markasının beyaz eşyalarını
sadece boyayarak rakip olmaya çalıştı. Halbuki bizde renk farkı dışında 12
farklı özellik daha inlove serisi makinelerde mevcut. Bu serinin ön panelleri
Bmw’nin panel üreticisi firma tarafından yapılıyor.” Bilgileri büyük ilgi
uyandırdı.
3. günün öğle yemeği öncesindeki diğer panelistleri, “Doğan Online” ve “Turkcell” markalarıydı. Doğan Online, kendi organizasyon şemasını,
markalarını ve yaptıkları işi tozpembe bir şekilde anlatırken, daha önce Doğan
online’da çalışmış ve şu anda da birlikte iş yapan bir firmada çalıştığım için
aslında hedeflerinin ve çalışma şartlarının hiç de tozpembe olmadığını
söyleyebilirim. Seda Kaynak Kızıltan’ın sunumu özellikle sosyal medya’ya
değindiğinden dolayı güzel geçti sayılabilir.
Turkcell, Newyork’taki
binasının reklamı ve borsadaki yeriyle sunuma başlayıp, sosyal medyanın gücüne
ve projeleri her zaman ilk gerçekleştirenin her zaman kazandığını belirten
etkileyici anlatışıyla Şebeke Operasyonları Destek Bölüm Başkanı Bora Yücel,
dinleyiciden tam not aldı.
Öğle arasından sonra “Groupon”
ve “Morhipo” markalarının
oturumlarında dinleyiciler bu markalara özel ilgi gösterdi. Groupon’un iş
modeli, kendini geliştirmesi ve geldiği noktada nasıl çalıştığı ilgi çekiciydi.
Ardından sunuma başlayan Boyner Grubu’nun
son numarası Morhipo, özellikle Demet
Akalın ve Hande Yener’li reklam
filmiyle son dönemde oldukça gündemde olan bir marka. Dolayısıyla Morhipo
oturumuna katılım yoğundu. Fakat oturumda Boyner Grubu’nun diğer markalarının
da reklamının yapılması çok hoş değildi açıkçası.
Gün sonunda kapanış kokteyli öncesinde, Koç Üniversitesi
Eğitmenlerinden Semih Yalman’ın
sunumu bence son güne damgasını vurdu. Yaşadığımız hayatı sorgulatan,
geleceğimizle ilgili kaygılarımız konusunda nasıl davranmamız gerektiğini
öğreten, öğrencilere, iş hayatına atılmış ya da atılacak olan herkese yol
gösteren muhteşem bir oturum gerçekleşti. Özellikle CRM için işe girmek
isteyenlerin manav’da staj yapın en iyi insan ilişkileri yönetimini orada
öğrenebilirsiniz cümlesi en akılda kalıcı örnekti.
Gün sonunda kesilen kapanış kokteyli pastası, sertifika
takdimi ve muhteşem 3 günlük seminer çok yararlı olmuştu.
Bu yıl ikincisi
düzenlenen “Business Trip 12”, Koç Üniversitesi – İşletme Kulübü’nün verimli ve
tam not alan organizasyonlarından biriydi. Bir de Koç Kamp’a katılmanızı
tavsiye ederim.
Kişisel gelişime önem verin, hayatı yaşamanın yanı sıra,
kendimizi geliştirin, diğerlerinden hep bir adım önde olun…
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder